fredag 17. april 2009

Sursee

Torsdag 16.4.2009

Jeg bor på et slott. Et miniatyrslott. Veldig koselig hotell her i Sursee. Og hvor ligger så sursee, spør du deg nok... Sveits er landet, Luzern er regionen og 8000 er heldige innbyggere. Den gamle delen er veldig koselig, og jeg og Elin satt i solveggen og spiste lunsj. Mens vi satt der kom ”Noravinden” og himmelen ble svart! Vi rakk akkurat inn på slottet før regnet tok oss. Det var heldigvis ikke særlig langvarig ☺

Konserten er akkurat ferdig, og vi sitter på hotellrommet. Elin er min gode venninne (trompetspillende som sådan), og hun er med som min bodyguard/PA/moralske-støtte/piccolotrompet-kasse-bærer. Det er VELDIG hyggelig å ha henne med, og i morgen skal vi være turister på veldig kort tid. Jeg har vært ganske mye i Sveits, men det er første gang Elin er her. Så derfor skal jeg vise henne Luzern på 30 min, og Zürich på 1 time. Deretter bærer det til flyplassen, mellomlanding i København, før vi ender opp på Oslo lufthavn Gardermoen…(og etter den flybussturen må det visst øves litt trompet tror jeg… Estland venter på søndag.)

Ukas anbefalning er Daniel Hopes CD med Vivaldi fiolinkonserter. Han spiller sammen med Chamber Orchestra of Europe og har med seg Anne Sofie von Otter på et spor. Her må jeg nesten anbefale dere å kjøpe den på itunes, for jeg synes bonussporet man får når man laster ned på itunes er det beste! Hvis ikke er jo det første sporet et fyrverkeri (eller skal vi si Hard Barokk…)!

Dere hører fra meg igjen før dere aner,
Hilsen Die Königin på slottet ☺

1 kommentar:

  1. jeg skulle å veldig gjerne ha hørt den konserten i Sursee, men jeg var på korpsleir den uka. Og ja, Sursee er helt nydelig! eg er så glad for at jeg har fått bo her i ni måneder nå. Desverre er eventyret over om 48 dager, da flyr jeg til Gardermoen og tilbake til famile og venner i Norge..

    SvarSlett