fredag 22. mai 2009

Kjøkkenbordet


Det regner, det regner, det øser ned… Jaja, håper gresset blir grønt og fint, jeg lengter etter solen!
Denne uken skulle være min friuke, vel, ting endrer seg alltid! ☺ Mandag, tirsdag og onsdag ble da ganske fylt opp av møter, foto session, et par intervjuer og noe andre greier. Men fikk da øvd litt også, og i dag har jeg bare øvd. (ikke bare bare det da…) Spilte på Hindemith sonaten med Christian (Ihle Hadland) i dag. Jeg drar til Bergen og festspillene på mandag, og skal bl.a. spille Hindemith på torsdag. Tirsdag er det konsert med Razumovsky gjengen, torsdag med Christian, og torsdag ettermiddag bærer det til Hardanger.
I’m in love with a fairytale…! Hurra for Alex ☺ Jeg var vel ikke den eneste som satt oppe på 16.mai og fulgte med på alle poengene?? Bare innrøm det…
17.mai var en herlig dag. Jeg og Amalie (lillesøsteren min på 8 år) startet dagen på Youngstorget med NRK. Flaggheising, hurra-snakk og korps-hurra i TV og radio. Amalie storkoste seg! Så fulgte jeg og mamma henne til skolen sin og hovedtoget som går forbi kongen. Masse is og snacks ble det, og jammen var det ikke strålende sol! Ingen pølser for meg… Det nærmeste jeg kommer var en burger fra grillen på Vålerenga skole på ettermiddagen. Hurra for Norge!
Nå sitter jeg på kjøkkenet hjemme. Føler jeg skriver litt usammenhengende, men det er sånn hjernen min fungerer i dagen, det er bare å henge seg på! Gleder meg til kvelden, skal på konsert med Leif Ove Andsnes og Kammerorkesteret.
Det vanskeligste med reising og mange konserter er å planlegge øvingen. At man får øvd på det man skal! Marerittet mitt er å plutselig komme på at det er et stykke jeg skulle ha kunnet til dagen etter… Foreløpig har det heldigvis ikke skjedd! Jeg skriver uendelig med lister sånn at jeg skal få øvd på det jeg må. Man må planlegge både langsiktig og kortsiktig. Jeg må jo øve på det jeg skal spille neste uke, men samtidig passe på at jeg ligger i rute med noe jeg skal spille i September. Planlegging på høyt nivå… ingen god følelse å føle at man ligger etter, blir så stresset av det ☺

Jeg er litt stolt av meg selv også da, i går gjorde jeg nemlig ferdig regnskapet mitt! Eller dvs jeg ordnet alle bilag og lignende og ga det til regnskapsføreren min i dag. La det i permer etter måneder og med fargeskilleark og alt mulig. Litt stolt av det.
Da sniker dette usammenhengende innlegget seg mot slutten. Håper på sol i Bergen neste uke ☺
Dere hører fra meg før dere aner…. (før jeg aner hvertfall…)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar