lørdag 30. mai 2009

Hotellrommet, Ullensvang Hotell


Sol, sol, sol, vi elsker sol! Ullensvang må være en av de fineste stedene på jorda med dette været! Jeg koser meg enormt med prøve, mat, sitte i sola, prøver, gå en liten tur, prøve, konsert, mat, hyggelige mennesker, konsert, mat, prøve, mat, prøver og konsert. Slik får man dagene til å gå, ingen dårlig tilværelse ☺

Før i uken var jeg på festspillene i Bergen. Gjorde konsert tirsdag kveld med Razumovsky, Saint-Saëns Septetten. Vi koste oss som vanlig ☺ Så fine musikere å både spille og være sammen med. Hadde noen bra (men regntunge) dager i Bergen, en del prøver, men også litt fritid. Fikk til og med sett Champions League finalen! Barcelona var jo overlegne hele veien, selv Ronaldo skinte ikke like mye som han pleier. God stemning der vi var, selv om det nok var en del Man-U supportere der…

Torsdag formiddag hadde jeg konsert på Troldhaugen, Griegs hjem, sammen med Christian. Så bar det videre til hardanger og konsert her på kvelden. I går hadde jeg fri (!) (bare en liten prøve med skulemusikklaget), i dag har jeg to konserter, i morgen er det to og mandag er det en. Så skal jeg hjem til Oslo, ikke mindre enn 3 eksamener på onsdag… Bl.a. eksamenskonsert som jeg skal ha på Café Frölich i Oslo i forbindelse med noe som heter Café de Concert. Et flott konsept med mat og musikk, nærhet og uten ”konsert” klær. Jeg gleder meg til den, skal ha med meg kammer Allegria og Mathias Susaas Halvorsen på klaver. Hvis dere skulle ha lite å gjøre på onsdag kl.20 er dere hjertelig velkomne!

Nå får jeg komme meg ned til middag før prøve og konsert. Skal i hvert fall ikke sulte når man er her, tre store måltider om dagen, masse god mat! Et lite Norges paradis ☺
I forrige uke glemte jeg jo helt å anbefale CD! Så da må det vel nesten bli to denne uka…

1: Kate Royal. En britisk sopran. Jeg liker veldig godt hennes debut album som heter Kate Royal. Her synger hun mye forskjellig i samspill med Academy of St.Martin in the Fields og Edward Gardner som dirigent. Skal du laste ned bare et spor må jeg nesten anbefale spor 13: Morgen! Op. 27, no.4, av Strauss.

2: Erich Wolfgang Korngold, Fiolinkonsert i D-dur op. 35. Korngold er kanskje får flere kjent som komponist av mye filmmusikk, og sounden er litt ”Hollywood”. Jeg vil si det gode Hollywood! Fiolinkonserten er et fint og ikke minst kult verk. Det er flere stor fiolinister som har spilt inn denne konserten. Får øyeblikk holder jeg en liten knapp på innspillingen til Nikolaj Znaider, en ung Polsk/Israelsk fiolinist født og oppvokst i Danmark.

Det var alt for nå. Høres neste uke!
Tine ☺

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar