fredag 1. mai 2009

London

Setter du deg i bil i London og kjører et sted så tar alt så lang tid, uansett... Alt for mange biler, og alt for trange veier. Siden fredagen på Tallinn Airport har det skjedd så mangt. Jeg var nøyaktig 1 time og 23 minutter hjemom (skiftet koffert, pakket noen nye klær ol.) før jeg var tilbake på Gardermoen. Her traff jeg Håvard Gimse i sikkerhetskontrollen, vi skulle spille Shostakovitsj sammen på lørdag i Haugesund. Som du skjønner så hadde vårt fly destinasjon til nettopp denne byen, og Fartein Valen Festivalen.

Haugesund var flott, konserten var moro og jeg traff mange hyggelige mennesker. På konserten spilte jeg også et helt nytt verk av Henrik Ødegård (som fikk Fartein Valen Stipendet/Prisen) og det var utrolig fint! Likte det veldig godt, særlig med publikum i salen. Spennende å høre på og gode effekter, tar det nok med meg videre som en del av andre konsert programmer.

Jeg nevnte London og biler i starten av dette blogginnlegget. Her kommer da min neste videoblogg inn i bildet. Den er fra nettopp London. Jeg reiste til London rett fra Haugesund på søndag (Ryanair – første gang for meg, gikk jo usedvanlig bra ☺) Dere får se de fantastisk hyggelige (og ikke minst dyktige) musikerne jeg spilte med og hvordan vi fikk tiden til å gå. Når det skal nevnes var ikke det siste der noe særlig problem, vi hadde øvelser dagen lang og ikke mindre enn 3 konsert i Wigmore Hall på tirsdag...



Ukens anbefalte CD er en plate med Leif Ove Andsnes, pianisten med stor P og min store favoritt. Her kunne jeg anbefalt alle platene hans, men velger meg ut en med klaverkonserter av Joseph Haydn. Skulle du bare laste ned et spor må det bli spor 8, utrolig nydelig 2.sats på klaverkonsert nr. 11.

Nå er jeg hjemme, og det er deilig ☺ Gleder meg til neste uke, da skal jeg spille med Oslo Filharmonien sammen med Håvard. En liten konsert i Drøbak på lørdag før det.
Dere hører fra meg neste uke igjen,
Kos dere i sola!
Tine

1 kommentar:

  1. Hei Tine!

    Kult at du har fått deg blogg! Kommer nok til å stikke innom av og til å lese den! Selv er jeg veldig glad i å blogge, og gjøre det nesten hver dag! (Min blogg: www.decafine.com)
    Er ikke sikkert at du husker det, men du var innom på den gamle skolen min, Lundehaugen VGS i Sandnes i fjor (tror jeg), og jeg vil bare si at vi alle satte stor pris på det du lærte oss! Jeg spilte da althorn, men har desverre spilt lite etter at jeg gitt ut av skolen i fjor...
    Keep up the good blog-work! :)

    SvarSlett